سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شروعی بر ادامه زندگیTakvin

یادی از شهدای سیرجان ....شهید هادی مهر آزاد

هادی سربازی قهرمان از خطه شمال و نام آور در خطه جنوب :

در پارک هادی سیرجان نشسته بودم . پارکی که چند سالی است به همت مسئولین شهر ، پارک شهید هادی خوانده می شود و به این فکر می کردم که این هادی چه کسی بوده است و آیا چه کرده است که یکی از پارکهای شهرستان به نام او خوانده میشود . و آیا مردم می دانند این هادی چه کسی بوده است ؟

هادی، جوانی از خطه شمال کشور که رشادتش نامش را در یکی از شهرهای نیمه جنوبی کشور پرآوازه ساخته است و سالهاست نامش زینت بخش یکی از پارکهای شهرمان شده است .

برای اطلاع بیشتر شما عزیزان خلاصه ای از نحوه شهادت شهید هادی مهرآزاد را به عرض شما می رسانم :

هادی مهرآزاد جوان با ایمانی از خطه شمال کشور بود که تابستان سال یکهزارو سیصد و پنجاه و شش دوران سربازی خود را در ژاندارمری سیرجان می گذراند .

او با الهام از مبارزات مردم ایران که جرقه های آن در سایر شهرها زده شده بود ؛ در یک اقدام متهورانه در تاریخ 28/3/1356 فرمانده وقت ژاندارمری سیرجان را به قتل رساند .

در جریان این حادثه پزشکیار ژاندارمری نیز که مانع خروج شهید هادی از ژاندارمری شده بود با شلیک تیرهای قهر آمیز این جوان کشته شد . پس از این واقعه که چون یک بمب در شهر صدا کرد هادی از ژاندارمری خارج و به پارک کودک واقع در روبروی سینما رفت تا پس از پناه گرفتن در آن شاید بتواند به هنگام شب با استفاده از تاریکی فرار کند اما نیروهای امنیتی عصر آن روز پارک را محاصره نموده و سرانجام وی را به شهادت میرسانند . به همین علت پس از انقلاب پارک کودک سیرجان به پارک هادی معروف شد .

حجت الاسلام کریمیان در وصف این جوان گفته است : هادی همیشه برای نماز جماعت به مسجد صاحب الزمان می آمد و چند بار به من گفت که من می خواهم این فرمانده را که به امام اهانت کرده است را بکشم اما من ایشان را نصیحت کردم و گفتم که جان خودت باید محفوظ باشد .

به نقل قول از شاهدان عینی ماجرا : او از داخل پارک چند تیر هم به طرف سینما که آن زمان مظهر نمایش فیلمهای مبتذل بود شلیک کرد .

او در جوی آب پنهان شده بود و نیروهای نظامی با وجود تعداد زیاد جرأت داخل شدن به پارک را نداشتند و تا ساعت 5 عصر به محاصره پارک ادامه دادند تا اینکه این جوان قهرمان پس از شلیک گاز اشک آور و تیر اندازی مداوم نیروها به شهادت رسید . او از پشت سر هدف تیر قرار گرفت و نام خود را به عنوان اولین شهید در شهرستان سیرجان به ثبت رساند.

از نکات گفتنی دیگر در خصوص شهادت شهید هادی اینکه پس از چند روز جنازه شهید را در تاریخ 3/4/1356 به خانواده اش تحویل می دهند و هنگام تحویل پیکر این شهید در سردخانه بیمارستان کاشانی ، شهید نصیری لاری و جمعی از مردم بر بالای سر شهید خاضر شده و از خوبی های این جوان برای خانواده اش صحبت کردند . شهید نصیری لاری بر بالین شهید گفته بود که این سرباز در راه دین و ایمان کشته شده است .

برگرفته از کتاب جدید الانشار « انقلاب اسلامی در سیرجان »



  • کلمات کلیدی : پارک هادی سیرجان
  • نوشته شده در جمعه 88/7/24ساعت 1:8 صبح توسط تکوین
    نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    4.5 سال بعد!....
    گرفته بی تو دلم از تمام انسانها....
    مسافر ابدی - شعر
    دو تجربه جالب و عجیب پزشکی
    [عناوین آرشیوشده]