سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شروعی بر ادامه زندگیTakvin

یادداشتی است از زمانی که در صوغان مشغول به تدریس بودم . حدود سال 1377

 

مولی الموحدین ، حضرت علی علیه السلام فرمودند :

تمام کتب آسمانی را مطالعه کردم و از آنها دوازده جمله را انتخاب کردم و روزی سه بار هر کدام را مرور می کنم و آن جملات اینهاست :

 

1- ای فرزند آدم تا سلطنت من باقی است از هیچ صاحب قدرتی نترس که قدرت من دائمی است .

2- خزانه من پر است . در غم روزی مباش و بدانکه گنجینه من هرگز خالی نمی شود .

3- قسم به حق من بر تو که من دوست توام تو نیز دوست من باش .

4- به کسی جز مین دل مبند زیرا من به تو نزدیک بوده و آرزوهای تو را برمی آورم .

5- همه چیز را برای تو و تو را برای عبادت آفریدم .

6- تو را از خاک آفریدم خسته نشدم چگونه روزی رساندن به تو مرا خسته می کند ؟

7- به خاطر خود بر من خشم می گیری . آیا به خاطر می بر نفست خشمگین نمی شوی ؟

8- آنگه ترا میخواهد برای خودش می خواهد . من ترا برای خودت میخواهم . پس از من فرار مکن .

9- برتو واجباتی است و برمن معایشی . تو تخلف می کنی اما من تخلف نمی کنم .

10- اگر به نصیب خود راضی باشی آسوده و پسندیده خواهد بود و گرنه دنیا را بر تو چیره خواهم کرد تا چون درندگان راه روی . به نصیب می رسی اما خود را بی اجر کرده ای .

11- من که امروز عبادت فردا را از تو نمی خواهم ، تو نیز روزی فردا را امروز از من نخواه .

12- آن گونه که در برابر شهریاران می ایستی در عبادت من بایست . زیرا اگر تو مرا نمی بینی من تو را می بینم .

 

« هدیه سرگروه علوم اجتماعی – منطقه ارزوئیه شهرستان بافت؛ گرچه مدتهاست که این منطقه ارزوئیه تبدیل به شهر ارزوئیه شده است . »



  • کلمات کلیدی : دوازده جمله انتخابی امام علی (ع)
  • نوشته شده در دوشنبه 89/1/23ساعت 9:22 صبح توسط تکوین
    نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    4.5 سال بعد!....
    گرفته بی تو دلم از تمام انسانها....
    مسافر ابدی - شعر
    دو تجربه جالب و عجیب پزشکی
    [عناوین آرشیوشده]